Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 10 februari 2013

Mot våren

Sviiiisch, så var den helgen snart över! Tiden går så fruktansvärt fort så man hinner knappt blinka förrän en vecka gått. Men inte mig emot, då försvinner den attans snön desto fortare. Jag vill ha vår nu. Ja, jag vet att det är för tidigt än, men jag vill ändå! Fast lite tudelad är jag nog ändå...för då jag är ute med hundarna så är det ju faktiskt riktigt gött, och hundarna älskar ju snö så det vete tusan vad jag tycker egentligen, hm. Nej, förresten, så här är det, jag STÅR UT med vintern men ÄLSKAR våren och sommaren, jajamen! 
Söndagar gillar jag, man får lite andrum och kan pyssla med lite av varje utan stress. Idag har jag hunnit träna, baka matbröd, gått två hundpromenader, stickat på en tröja och facebookat, såklart. Sen går jag omkring och fnular på en sak. Fondväggen i vardagsrummet har ju varit tom eftersom mönstret är så speciellt. Vi har ju inte velat sätta upp nåt förrän vi kom på nåt som vi verkligen tycker passar. För nån månad sen kom vi på det, vi sätter upp tavellister! Sen hände ingenting...Vi glömde bort alltihop. Som vanligt då det gäller oss. Men så var vi en sväng till Rusta i ett helt annat ärende och där fanns det tavellister i alla de längder för en spottstyver! Men precis innan vi skulle slå till så började vi tveka, vilken längd skall vi ha? En lång och en kortare, eller två långa? Vi måste mäta, bestämde vi. Det blev alltså ingen affär. SÅ blev Gubben sjuk förra veckan. Jag for som en skottspole och gjorde ärenden på stan under förra lördagen. DÅ kom jag på; Nu köper jag listerna! Sagt och gjort, två lister 1.20 långa inhandlades och ställdes i ett hörn i vardagsrummet. Där har de stått. Tills igår. Nu sitter de uppe och väntar på att fyllas av våra porträtt på barn och barnbarn. Men först måste det bytas till snygga ramar och passpartouter. Och det är det jag går omkring och fnular på. Skall jag ha olika färger på ramarna, färger som harmonierar med väggen eller skall jag ha samma färg på alla? Och i så fall vilken färg? Det kanske blir för sterilt med en och samma färg? 

Igår skulle jag och Gubben varit på KMTI och kört spinning för Barncancerfondens räkning. Av detta blev intet för nån av oss. Gubben var ju jättesjuk hela förra veckan så honom avbokade jag tidigt. Men jag hade räknat med att min vad skulle vara okej. Jodå, den var väl okej, däremot fick jag migrän natten till lördag och fick därför boka av mitt pass också. Skit, vilken besvikelse! 
Men idag hade jag tur och fick en plats på pilatespasset trots reservplats igår. Hade inte samma tur med spinningen, och det var tur, för min vad höll inte för pilatesen. Jag har slarvat med stretchen i veckan och det straffade sig, tror jag. Nu får jag skärpa mig! I morgon skall jag prova att köra spinning för Jeff. Hans pass tror jag blir perfekt, inga intervaller eller ruscher. Gör det ont i vaden så får jag tantcykla resten av passet. 

Jag och gullegrisen Vaski har tagit några prommisar idag. Han får ju egentligen inte gå mer än 10 minuter enligt vettens order, men herregud, det är ju rena djurplågeriet att inte låta en hund få nån motion! Solstaden har inte kunnat få ordning på skadan på ett halvår så nu har vi fått nog! Jag tog det dock väldigt lugnt med honom, han har väl aldrig fått nosa så mycket som idag. 

Nej, nu är det dags att lägga huvudet på kudden och fortsätta den utmärkta läsningen "Torka aldrig tårar utan handskar". Ett mycket bättre bokval än den mediokra "Gideons ring" som jag plågade mig igenom förra veckan. 



Receptet?? Som vanligt var det i mitt hövve, sen försvann
det...
 









En lappis med korta ben...Nej men en lappis i sitt rätta
element, SNÖÖÖÖÖ!!!!
Då är frågan; Olika färger på ramarna eller inte?
"Du å ja, Alfred" Våra bästisar, Klinga och Syrran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar