Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 9 februari 2013

Stor besvikelse

Tänk vilken besvikelse jag känner efter att ha läst ut den senaste boken i Hammarbyserien. I och för sig så har ju kvalitén varit skiftande rakt igenom serien men så fantasilös och obehaglig som den sista boken "Gideons ring" har ingen av de tidigare böckerna varit! DÅ fantasin tryter tar hon till allt som står i hennes makt av äckel och rysligheter såsom pedofili, våldtäkter, barn som försvinner, neuropsykiatriska funktionshinder(det är ju populärt) förståndshandikapp, m m för att skyla över den fattiga handlingen. Under läsningen blev jag titt som tätt förbannad av alla grova övertramp då det gäller framför allt hur personer med funktionshinder uppfattas och beskrivs. Herregud, är inte världen tillräckligt besvärlig för dessa människor utan att de skall behöva bli beskrivna som om de var robotar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar