Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 17 februari 2013

Vilodagen

Dagen har tillbringats mestadels liggandes i soffan läsandes den helt fenomenala "Torka aldrig tårar utan handskar". Något mer gripande, sorgligt men också galghumoristiskt får man leta efter! Men så är det ju med Jonas Gardells böcker. Han är en stor berättare. Nu har jag sträckläst den första delen "Kärleken" färdigt och just börjat på den andra delen "Sjukdomen". Det tog emot att resa sig för att gå en välbehövlig långpromenad med vovvisarna förut. Men tack vare hundarna fick jag både luft och ljus idag också. Sen slängde jag mig raklång i soffan och fortsatte läsa direkt efter att jag kommit in!




Min vad är skrot igen så nån LadyGaga spinning blev det inte idag. Jag som var sååå sugen! Då jag gick upp i morse, kände jag direkt att det var kört. Igår gjorde jag ju en chansning och bokade mig ifall ett underverk skulle ske under natten. Men inte då. Den värkande klumpen gjorde sig påmind direkt jag satt foten i golvet. Det var nog lite dumt att jag körde spinning i måndags, men det kändes ju så bra före...men inte efter, tyvärr.

Inte bara matte och husse som har helgat vilodagen idag. Våra fyrfotingar har legat utslängda lite överallt.  Skrållan har legat i en garderob hela dagen för att få vara ifred för Syrran, som hållit låda alldeles ensam.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar