Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 19 februari 2013

Vad blir det för mat?

Till helgen skall jag ha tjejfest igen. Gud, så kul! Har planerat i en månad nu. men en sak är säker då det gäller mig; Jag jobbar bäst under press! I början visste jag precis vad jag skulle bjuda på, men allt eftersom  tiden har gått så har jag ändrat mig, blivit osäker, fått nya uppslag, kollat i receptböcker, funderat och förkastat. Idag tog jag tag i problemet ORDENTLIGT, det är ju för bövelen bara några da´r kvar, skärpning nu, sa jag strängt till mig själv. Och se, det var det som behövdes, precis som Pippi Långstrump gjorde då hon inte ville gå och lägga sig, hon tog i på skarpen!
Jag satte mig lydigt ner med min receptpärm och efter ca 1 timme hade jag fått till en riktigt bra meny. Jag är riktigt stolt över mig själv. Nu har jag några da´r på mig att förändra recepten en aning, eller mycket...Jo, och sen saknas fortfarande efterrätten. Det kan bero på att jag inte gillar sötsaker själv. Då är det inte så noga...Nä, men vad säger jag! Stackars mina tjejkompisar, vilken dålig värdinna jag är! Såklart det skall bli en efterrätt!
Sen har jag tänkt att hinna sy en ny trasa också, man måste ju vara snygg då de kommer! Och så skall jag hinna rama om de satans tavlorna så det blir snyggt på fondväggen innan lördagen, och handla till min smaskiga middag, och baka, sen behöver jag ju städa, och kanske till och med torka skåpdörrarna i köket, de ser ju lite fläckiga ut, och javisst, i badrummet behöver jag polera kranarna blanka och fina, nu är de matta och fulla av fingeravtryck, jo, och färga utväxten för f-n! Det måste jag ju absolut hinna. Kanske skall jag passa på att bada hundarna också, så de luktar gott...och då jag tänker efter, borsta deras tänder, hmpfr...Ja, och då lördagen kommer så är det då dags att LAGA denna superba måltid. I god tid. Men inte FÖR god tid för då är den ju kall då de kommer. Att värma i micron är ju lite whitetrash...Hade jag kommit på i söndags att jag ville ha fest, så hade inte detta velande hunnits med. Då hade improvisatören Anja gjort en strålande insats. Nu har tidsoptimisten Anja tagit över pga lång planering..
 Kanske hinner jag träna ett pass på lördagen också? Såg att en av mina absoluta instruktörsfavoriter kommer till KMTI på lördag. Det hinner jag säkert om jag förbereder middagen i god tid och sen sk.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar