Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 2 februari 2013

Provokativa jag

Idag har jag minsann gjort något som antagligen blir ett samtalsämne i många hem i kväll! Om det inte redan blivit det...I eftermiddags for jag till metropolen Skoghall för att handla lite, bland annat en flaska vin på Bolaget. Jag stegade alltså in, gick fram till hyllan för alkoholfritt vin, det var nämligen det jag skulle ha, och tog en flaska rosé. Och där drogs andan in på många håll! Jag kunde ana de sneda blickarna och höra deras tankar; Undrar om hon har alkoholproblem och inte kan dricka "riktigt" vin eller; Hon är nog religiös eller; Hon skall på fest och har bilen, stackars människa som måste dricka sånt blask eller; VAFAAN, komma här med alkoholfritt skitvin och göra sig märkvärdig över oss vanliga människor som köper rötjut med styrka i, JÄVLA skitkärring...och ful mössa har hon också. Det där sista eftersom jag själv tycker den är ganska anskrämlig.
På nåt sätt skulle jag velat säga; Ni har faktiskt fel allihop. Jag och Gubben dricker faktiskt alkoholfritt vin för att vi vill det. Dessutom är det gott! Ja, inte alla sorter såklart, men rosévinet är helt okej. Vi har bestämt oss för att då vi dricker alkohol så får det bli nåt riktigt gott vin och endast en av helgdagarna. Den kvällen var igår då vi festade på en flaska röd Morberg till den goda middagen. Allt för att kroppen skall må så bra som möjligt. Vi blir ju inte yngre och då gäller det att ta hand om kroppen, om man har tagit den förgivet tidigare. 
Nu ligger ju i och för sig min stackars Gubbe i feberfrossa, men det hade han säkerligen gjort i vilket fall som helst, alkohol eller inte. Man är ju inte helt vaccinerad från sjukdomar bara för att man lever så sunt som möjligt. 
Och så härligt att jag kunde skapa ett samtalsämne för några ifall det skulle uppstå pinsam tystnad under dejten eller parmiddagen...


Ett riktigt provocerande men gott vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar