Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 1 februari 2013

Helg, igen

Tänk att det är så härligt att komma hem och det är fredag! Det har ju inträffat varje vecka HELA LIVET hittills, men ändå är det som en ny upplevelse varje gång...Nån enstaka gång har det väl hänt att man fått tråkigheter eller så på en fredag, typ ett kryptiskt besked från nån myndighet som man inte kunnat nå eftersom det varit helg för dom också. Så oroade man sig hela helgen och på måndag morgon ringde man det första man gjorde och så visade det sig bara vara ett rutinärende...för dem. Men det är ju sällan sånt har hänt om man drar ut det på ens livstid hittills. 
Jag slutar ju alltid tidigare än kära Gubben så då hinner jag massor innan han är hemma. Det är ingen uppoffring alls. Fundamentalister göre sig icke besvär! Han gör massor av andra saker då han är hemma. 
Jag har hunnit handla, dammsuga och skura, plockat ur diskmaskinen, förberett middagen, gett hungriga husdjur mat...kolla fb och druckit en öl. Old speckled hen, en goding. Så kom Gubben hem, gosade med alla hundar och tog med sig en av dom ut i skogen på spårträning. Skulle ALDRIG vilja byta med honom! Men detta är en nyttig och viktig träning för hundarna och min Gubbe tycker detta är jättekul! Tänk om nån sa att vi var tvungna att byta. Shit, så hemskt! Jag som går vilse i ett skogsbryn! 
Nu har jag middag på gång, kycklinglasagne till Gubben och laxlasagne till mig. Receptet? I mitt hövve, som vanligt. 
Nu hör jag 9:3-an brumma på infarten så nu är han och Lummi på gång! Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar