Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 21 februari 2013

Färskt bröd

Ibland kan man undra hur dum i huvudet man kan vara egentligen? Om man vet med sig att man inte tål nybakat bröd, man faktiskt mår riktigt illa av det och får magont i flera da´r om man äter det. VARFÖR stoppar man då i sig tre stora pinfärska brödskivor, bara en timme innan läggdags dessutom? På skala 1-10 blir det 11! Vem som varit så korkad? Gissa...
Försvarstal:
Men det är ju så himla gott med nybakat bröd! Med Bregott på, som rinner mellan fingrarna medan man trycker in limpskivan i munnen. Vilken njutning! Och sen måste man ju ta en till. Och en till. Den HÄR gången får jag säkert inte ont i magen...
Konsekvens:
Klockan är 02.35. Jävlar så illa jag mår!! Gubben sover sött trots att han åt flera mackor än mig. Orättvist! Snarkar gör han också. ALLA sover djupt och sött, utom jag. Jag har jätteont i magen och mår illa jag. Om jag lägger mig på sidan...nähä, inget bättre. Nä, nu måste jag gå på toa! Det var bättre. 
Nu är klockan 02.58. Alla sover sött, utom jag. Nu skall jag slappna av så jag kan somna om. PANG!!!!!! VA, vad var det? Varför skall jag höra allt? Kan inte Gubben höra alla ljud nån gång? Vad kan det ha varit, tro? Tänk om det är nån som brutit sig in? Eller har Skrållan vält kompostgallret framför dörren och kissar på "gamla" stället? Nej, det får inte hända!!! Nä, nu går jag ner och kollar!! 
MJAOOOOUUUUU!! Åh hej Skrållan, vad har du gjort? Mjaooo....Inget galler i alla fall, det var skönt. Nu går vi upp och lägger oss. 
Nu är klockan 03.45 och alla sover djupt och sött. Utom jag. Gubben snarkar. Magen värker. På mig. Men nu MÅSTE jag sova! Jag får inte bli sjuk nu för i morgon kommer en vikarie som aldrig varit hos oss och hon måste informeras och tas om hand på bästa sätt. Jäklar, sov nu!!!  
Klockan är 04.07. Alla snarkar. Djupt och sött. Utom jag. Och nu kommer det jävla tidningsbudet också! Skall mörda den faan! Han straffar oss säkert med sitt backpipande för att vi har nättidning i stället för papperstidning. Och dessutom värker magen. Varför blev Gubben sugen på hembakt färskt bröd i går kväll? Om inte han hade föreslagit att vi skulle smaka så hade inte jag heller gjort det och då hade jag inte legat här och haft jätteont i magen och varit sömnlös. Det är hans fel! 
Klockan är 05.30. Alla sover jättegott och djupt utom, gissa vem? En timme kvar innan vi skall upp. Gubben  utsövd och pigg som en nyponros. Jag som Freddy Krueger.
06.30. Gubben börjar röra på sig, sträcker på sig och säger: -Guuud, så gött jag söve inatt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar