Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 16 februari 2013

Kom gärna och hälsa på...om ni törs!

Det kommer sällan besök till Gubben och mig. Inte så konstigt då vi sällan är hemma förrän ganska sent på kvällen. Dessutom blir alla rejält utskällda då de ringer på dörrklockan. Inte av oss dock utan våra hyperfarliga vaktisar, Vaski, Klinga och Lummi. De hotar med att hälsa ihjäl alla som vågar sig in. Vi har heller aldrig nåt fikabröd, inte ens en skorpa eftersom vi inte själva är några fikabrödsmonster. 
Därför blev vi idag glatt överraskade då det damp in, inte ett utan TVÅ fikabesök med bara några minuters mellanrum! Det första besöket var väl inte så oväntat eftersom det var Gubbens träningskompis Göran. De tog en bakhal skidrunda på golfbanan och efteråt ville de ha kaffe. Jag ilade iväg och köpte varsin bulle och punchrulle åt dem. Vid fikabordet ser vi att en bil parkerar vid vårt staket och så säger Gubben OCH Göran samtidigt: Men...det är ju Christer och hans fru!! De kände alltså nästa fikabesök båda två!!! Ja, jäklar så kul det var. Göran och Christer har inte träffats på flera år så det blev ett kärt återseende! Alla är cykelkompisar(såklart, vad annars?) men Christer har en karriär som gör att träningen blivit lidande. Anledningen till besöket var en ryggsäck som Christer glömt i vår bil efter en tävling, för flera år sen. Vi hade en mycket trevlig stund och vi hoppas att det inte skall ta flera år till nästa besök. Även om de inte fick nåt fikabröd. Det hade ju Gubben och Göran ätit upp... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar