Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 11 februari 2013

Första spinningpasset sen skadan

Idag var dagen då jag provade att köra ett spinningpass för första gången sen min skada. Jag är ganska nöjd trots att det faktiskt gjorde ont, men att jag då höll igen och stretchade istället för som jag ofta har gjort tidigare; Kört på och trott att det går nog över...Nej, nu skall jag baske mig lyda sjukgymnastens råd(nåja, nästan) och inte köra på för fullt förrän skadan är helt läkt. Förra veckan provade jag core boll och det gick strålande, kände inget, men igår på  pilatesen fick jag rejält ont. Stretchade efteråt och då lugnade det sig. Så det är på väg åt rätt håll, men jag måste skynda långsamt.
Jag har ju redan i höstas efterlyst nån som kan avlasta mig på jobbet. Biblioteket har blivit sorgligt eftersatt och det känns inte bra. Idag blev jag bönhörd och dessutom av ett riktigt guldkorn! Jag var ju inte helt oförberedd för jag och rektorn intervjuade killen förra veckan men att han skulle vara så snabbtänkt och dessutom bra med ungarna var riktigt kul! Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta ha honom som medarbetare. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar