Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 30 april 2013

Det som inte dödar - härdar. Nu är jag jättehärdad!!

Ja ni, kära vänner, vilken dag det här blev. Tog en semesterdag för att åka med Vaski till Solstaden för återbesök...för hundrade gången, känns det som. Fick ta med mig jobb hem eftersom jag inte fick svar i tid igår. Ja ja, inte hela världen. Vaknade skittidigt fast jag kunde sova längre, hörde då Gubben smög omkring för att inte väcka mig, he he. Han rastade hundarna, gav dem mat och allt hörde jag genom golvet, ha ha! Även då han hällde upp kaffe! Är det lyhört i vårt hus, tror ni? Då klockan var 7.59 kunde jag inte ligga kvar längre. Kändes som jag fick liggsår!
Eftersom jag var ledig behövde jag inte ha bråttom till dagis, men då jag ändå var vaken och pigg så for jag iväg med Lummi och KLINGA som skulle vikariera för Vaski. På hemvägen köpte jag en macka hos Märtas mackor. En grov tonfiskmacka! Gud, så gött det var...kanske lite för mycket klet i men ändå god. Den sista halvan fick jag tvinga i mig. Det skulle straffa sig senare...Började må illa under dagen. Jag vet ju att jag är känslig för feta, kletiga geggor. Och dessutom har jag inte tryckt i mig en sån stor macka på evigheter. Fick skylla mig själv. Fanns ju ingen i närheten jag annars kunde skylla på...

Hade tid 10.40 och var ute i god tid. Gick in på Solstaden för att anmäla oss, men receptionisten kunde inte finna Vaski. DÅ insåg jag; Det stod ju 29 april på kallelsen! SKIT; FAN; PISS!! Åh, så arg jag blev på mig själv! Fick en ny tid - 13 maj. Nu kommer det att dröja ÄNNU längre innan det blir rehabträning för Vaskiböbb. Men en som var nöjd var han...Han fick välja ett alldeles eget gnagis på Arken zoo efteråt. Stolt som en tupp valde han en och gick med den i munnen ut till bilen.
Jag glömde att säga en viktig sak. Bilen har körförbud. Bilen jag hade till stan. På väg hem såg jag en poliskontroll. JÄVLAR!! Som tur var så var det i motsvarande riktning, men vis av erfarenhet så antog jag att de stod i andra riktningen en bit bort. Jag tog motorvägen, jag! Till Gubbens jobb. Vågade inte åka vidare. Satt där i en timme minst, sen körde min Gubbe mig hem. Det gjorde han efter att jag sagt att eventuella böter skulle skickas till honom... Han har ju haft en lång tid på sig att lämna in bilen på verkstaden, som dessutom ligger bredvid hans jobb, men glömt det hela tiden. Och tillbaka tog han äntligen med skitbilen som alltid är trasig, så nu står den på verkstaden för lagning av bromsar. Dessutom är den också belagd med körförbud kom Gubben på. Den skulle ha besiktigas innan den sista april...Härligt. Som tur är finns det drop inbesiktning på Vafab så det blir att göra på torsdag. Bilen jag hade igår måste också in på verkstad innan besiktning, hänger ni med? Trött, är ordet. Det skall bli skönt till hösten då vi är på Tullholmen, då kan jag cykla eller åka buss till jobbet och inte vara beroende av bil. Billigt blir det också!
Då jag kom hem gick jag en långpromme med Vaski. Han fick dagen till ära lite kvalitetstid med matte. Sen blev det hämtning av vovvetjejerna på dagis. Klinga hade fått massage, minsann! Vilken lyllo!
Ja, så närmade sig klockan 4 och Gubben skulle hämtas. Men vilken bil, tror ni? Jag höll nästan andan då jag for in till stan igen. Men vad skall man göra? Som tur var fanns inga poliskontroller ute, men mina nerver var på helspänn, kan jag lova. Jag hatar verkligen sånt här! På torsdag måste jag ju ta den till jobbet eftersom det varit helg och verksta´n där den andra bilen står, varit stängd. Blääää!
Senare skulle vi grilla. Då visade det sig att grillkolen jag köpt var helt oanvändbara, de tog sig inte hur Gubben än försökte. Gasolen till gasolgrillen var såklart slut men räddaren i nöden blev min lilla elgrill.
I nöden prövas...nerverna....och tålamodet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar