Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 3 januari 2013

Årets första jobbdag!

Det kändes skönt att åka till jobbet i morse. Vaknade i och för sig hundra gånger i natt( överdrev lite) men kände mig ändå utvilad då jag gick upp. Då terminen slutade var jag så trött att jag knappt kunde hålla god min. Det gillar jag inte! Och även om min viloperiod inte varit den bästa, hade önskat annorlunda, så har jag ändå laddat batterierna tillräckligt, känner jag. Sen får vi se hur länge det räcker...I.dag fick jag i alla fall mycket gjort på jobbet, en bra början. Jag kan meddela att i mitt skolbibliotek finns inte längre Frans G Bengtssons Silversköldarna för utlån. Ej heller Grottbjörnens folk eller dess efterföljare! Under de 16 !/2 år jag varit på plats har aldrig NÅGON lånat dessa böcker! Nåja, inte bara dessa skönlitterära, inte helt perfekta verk, hamnade i "slänglådan". Fem hela flyttlådor med "ej helt ny littertur, men ändå inte klassiker", fick se sig kasserade. Och då har jag bara rensat fram till halva C-hyllan... 
Jag går och väntar på ett besked, och hoppas, hoppas på det bästa! Har inte hört nåt på flera da´r, men vill inte heller påverka. Det handlar om framtiden för en för mig, viktig individ. Vill inget hellre än att allt löste sig NU till hennes fördel...och min sinnesro. Det är hon värd, den lilla. 
Nån träning blev det inte idag. Skälet är ont i ändalykten efter gårdagens tortyrpass. Functional moves låter ju inte så värst märkvärdigt, lite smidiga rörelser, ungefär som snabb yoga. Skit heller! Jag var spyfärdig efter halva passet! Men som den stöngris jag är, bet jag ihop och lyckades hålla igen en aning innan det svartnade. Bara det en bragd! Fick ont i röven redan då jag gick till parkeringen...Sen har det byggts på till resten av kroppen, men mest i...ja, ni vet. 
Åh, jag måste berätta! Jag är färdig med Gubbens finmössa. Den blev riktigt bra. Nu finns ett halvt garnnystan kvar att göra...en halv mössa av. Eller EN vante...eller strumpa. Kanske räcker det till en tröja till katten, den gamla alltså. Inte Syrran, till henne behövs det säkert tre nystan för en tröja som sitter löst och ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar