Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 5 januari 2013

Trappskrubben


Av alla saker Gubben har byggt under årens lopp så är nog den här en av de bästa. Trappskrubben. Vilken hit, det är! Märks inte nämnvärt men döljer så mycket och gör livet lättare för oss. Livet före skrubben var ett fasligt spring upp och ner i trappan, för det enda stället vi kunde förvara grejer i var i klädkammaren på övervåningen. Klädkammare, förresten. Kläder var väl det minsta vi hade där. De fick ju inte plats för allt annat skräp!
Men då vi gjorde om vardagsrummet och satte in kaminen kom vi på det där med skrubben. Den har ju varit på tal i omgångar under åren. Om den skulle bli verklighet så var det ju då allt annat ändå skulle göras om. Och verklighet blev det! Tänk att den lilla skrubben kan rymma så mycket saker. Och klädkammaren blev en KLÄDKAMMARE trots att den blev mindre pga att skorstenen löper genom den. Några turer till mitt favoritställe, återvinningscentralen, gjorde ju också sitt till.
...och tittut, alla tomtar!
Så idag åkte de sista julsakerna in i skrubben, som de delar med påsksakerna, dvs två påskkärringar. Påsk är ingen stor högtid för mig. Pyntet sträcker sig till dessa två kärringar och några buketter tulpaner, sen är jag nöjd.

Man drar bara undan byrån en bit...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar