Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 2 januari 2013

Färgblind

Det första man bör lära sig då man skall sticka av restgarner är att se skillnad på färger. Hade tre svarta nystan, trodde jag, och började sticka en finmössa  med flätor och grejer, till Gubben på kvällen, medan jag såg på TV. Ja, ni hör så dumt! Idag var det så dags att byta nystan efter att halva mössan är stickad, och då såg jag vilken färg jag trodde var svart. Finmössan var mörkblå. De andra två nystanen är svarta. Nu måste jag alltså köpa ett nystan mörkblått och då kommer jag ju att få över IGEN!! Mina restgarner förföljer mig! Men jag vägrar slänga dem. Det skulle ju underlätta om jag gillade randigt, men se det varken gillar jag att titta på eller att sticka. Så jag får väl sticka tofflor och benvärmare till katterna och hundarna, ägghuvor och kanske blomkruksdekorationer. Hm...eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar