Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 1 januari 2013

2013, 2013, 2013, 2013...Jag övar

Höll på att sabba hela bloggen nyss! Så går det då man tror man är datakunnig....Som tur är så skickades det med en skopa envishet då jag föddes, så till slut kunde jag finna felet, men inte varför det blev så, hm. Det blev ju inte av sig själv, men inte vet jag vad jag gjorde...Ville bara försöka få bloggbilden att lägga sig mer på mitten, liksom. Då ni!!! Hela vänstermarginalen med populära inlägg etc blev till en krokig diagonal bokstavsrad och inläggsdelen B L E V  J Ä T T E B R E D!!! Jag krånglade och krånglade, värre och värre blev det, men så klickade jag på en av mallarna som var fetad, och se där, jag kände igen den från förr, klickade på den och sparade! Men varför den försvann ursprungligen...det vet jag fortfarande inte. Men en sak vet jag, nu får bilden fortsätta ligga lite snett!

Oj, höll på att glömma, det är ju nytt år nu också! 2012...nej! 2013, 2013, 2013, måste öva mer...Det där är ju ett dilemma varje årsskifte. Ungefär som att man har flyttat men skriver den gamla adressen i ett halvår.

Gårdagens nyårsfirande var lugnt för vår del. Vi åt en god nyårsmiddag, spelade några omgångar wordfeud, ett jäkla skitspel, om jag får säga min åsikt....För inte kan väl JAG vara så himla dålig, eller? Tror faktiskt att jag har vunnit mot Gubben EN gång av...sisådär 50! Då klockan började närma sig 12-slaget, låg våra hundar och sov, lyfte knappt på ögonlocken. Skrållan vilade likaså, men Syrran däremot, oj, där blev vi överraskade! Hon såg vettskrämd ut ett tag, öronen låg slätt bakåt, svansen var som en flaskborste medan hon glodde stint på fönstret. Det brakade ganska rejält en stund men då ingen av de andra brydde sig så lugnade hon sig då jag lyfte upp henne i knät och busade lite.


Men va nu då? Bomber å granater att man inte skall få lugn och ro då man är trött.
Fattar inte grejen med att skjuta bomber och raketer!! Tänk alla människor som flytt från kriget, som måste stå ut med detta! Så förfärligt det måste vara.
En sak till som jag måste gnälla över, IGEN! Då jag rastade hundarna i morse, blev jag nästan chockad av alla hundskitshögar efter vägen. Det gick nästan inte att sätta ner fötterna utan att riskera att trampa i eländet! En stor hög låg mitt på gångvägen genom lekparken!!! Men vad är nu detta för stollar till hundägare? Jag tror att detta är hundskitsrekord! Jag skulle önska att jag nån gång tog nån syndare på bar gärning. Då skulle den hundägaren få för alla skithögar jag sett under årens lopp. Jag har hela fickan full av bajspåsar för att vara beredd när den dagen kommer. Då skall jag stå där och vänta medan de tar upp högen med påsen jag så givmilt skänkt dem...
Husses nya frisyr a la 80-tal

Efter middagen fick Gubben den sedvanliga paltkoman och lade sig därför en stund för att vila. Även vovvarna fick sig lite smaskigare mat än vanligt och gjorde därför husse sällskap i soffan.
Då jag efter en stund tittade in i rummet fick jag en
vision av 80-talet. Vem låg där då och sov om inte
80-talets synthpopare nr 1, Howard Jones!!





2 kommentarer:

  1. Förhandsgranska heter något i bloggverktyg ...där kan man kolla innan man ställer till något riktigt elände. Ja.....i år smällde deet värre än någonsin ....det brukar inte vara fullt så höljutt ...men i år...hmmmmm

    Skön start på året med alla visdomsord Kära Anja ...det var en händelserik sista dag förstår jag ...en sväng till 80-talet ....m.m ....Ha ett fortsatt Gott Nytt tills vi återförenas nästa vecka Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Jodå, Nina, jag vet, men det var redan kört, av nån anledning, men det ordnade sig ju, det brukar det ju göra. Gör om, gör rätt, heter så sant!
    Ok, du börjar först till veckan, gött med så lång vila. Ha det gött, så ses vi utvilade och fräscha som nyponrosor!!

    SvaraRadera