Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 30 januari 2013

Träningsförbud och dammproblem

Ingen träning på tre(3!!!!) veckor, löd min dom. Inte ens lite spinning, pep jag försiktigt. VA, utbrast sjukgymnasten, det är ju jättehög belastning på benen då! Men om man bara tar i lite...började jag men insåg det omöjliga i det företaget. Det går ju inte att bara ta i liiiite på ett pass! I alla fall kan inte jag det...Man kanske går in med den förvissningen men så snart musiken drar igång och instruktören börjar peppa...då j-ar skall det köras så långt "hängslena höller".

Mitt tejpade ben
Jag har ett stort bekymmer som jag försökt få bukt med. Utan resultat hittills. För ett tag sen tog påsarna till dammsugaren på övervåningen slut. Jag har köpt nya flera gånger förut så det skulle inte bli nåt problem. Trodde jag. Bara att ta med den gamla förpackningen då man skall köpa nya, tänkte jag. Då jag kom till Coop, där jag köpt tidigare, fann jag att de börjat med ett nytt system. Man måste först köpa en hållare á 69:- och därutöver en förpackning dammsugarpåsar för sisådär 70:-! Hållaren, upplyste de så snällt om, behöver man bara köper EN gång...Men VARFÖR allt detta? Vad är vitsen? Det är precis lika svårt att finna rätt system nu som det var att finna rätt dammsugarpåsar förut. Jag stod där med min attans gamla förpackning som naturligtvis inte fanns med på den härligt klatschiga manualen som hängde vid hyllan! Äsch, jag kollar väl nätet, tänkte jag. Men tji, fick jag där också! Dammsugaren köpte jag på tretti.se för bara 3-4 år sen så jag kollade först där om den fanns där. Men icke en enda med nåt av alla de nummer som fanns både i manualen och på dammsugaren. Kollade då dammsugarpåsar.se och dammtussen.se. Nänä. Kollade Bosch egen hemsida. Nähä. Så nu står jag här med en dammsugare utan påsar, men med en jäkla massa damm under sängen. Vårt nya tillskott i flocken, Lummi, gillar att ligga och sova under sängen och i morse hade den i övrigt vita hunden en vackert grå nyans i pälsen...


Jäddra skitinfo! Inte en siffra stämmer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar