Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 31 januari 2013

Heureka! Dammsugarpåsar!

Tro´t eller ej, men idag fann jag rätt dammsugarpåsar och hållare! Men som den pessimist jag är, antar jag att då dom fem påsarna i förpackningen är slut, så har de kommit med ett nytt system...
Men nu ligger dammråttor och utspilld kattsand i magen på dammsugaren. Och min snurrstol i syrummet är katthårsbefriad...för den här gången.
För att inte vara helt nöjd med tingens ordning blev jag nyss påmind om att jag ju skulle köpt en ny kniv till matberedaren. Detta projekt började jag med i höstas. Efter ett rejält detektivarbete fick jag reda på en firma som har allehanda delar till utgångna hushållsapparater. Men så kom nåt emellan...
Jag har den trasiga kniven liggandes i bilen, och  även en bild i mobilen på matberedaren. Nu finns en liten hake ...Jag har glömt bort vad firman hette. Det enda jag kommer ihåg är att den finns på Våxnäs. Alltid nåt.
Nyss frågade maken om vi inte kunde äta lasagne i morgon kväll. Jo, vi kan ju göra färsk pasta då, hojtade jag tills jag insåg dilemmat. Matberedarkniven...
Mina datahackers! 
Nä, nu piper hundarna i kör! Bäst att ta en bajspromenad med dem. Och då vi sen kommer in igen så blir hela golvet fullt av sand, då jag torkat dem. Usch, för detta blaskväder! Men trots allt går vi mot ljusare tider! Och i morgon är det fredag! Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar