Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 5 januari 2013

Bulvärk, som Gubben säger...

En dag i huvudvärkens tecken. Kanske det var den som gjorde mig så knepig igår. Det har hänt förr att jag fått förnimmelser långt i förväg av en migränattack. Inte av den kalibern som igår dock. Nu hann jag ta medicin i tid så jag slapp ligga raklång i sängen hela da´n. men däremot gått omkring med en tryckande känsla på höger sida av huvudet. Min migränsida. Men som sagt, jag har varit uppe, gått ut med hundarna, plockat bort julgranen och de sista bortglömda julsakerna, som till exempel halmhjärtat på dörren. Hur många gånger har jag inte glömt att ta bort det, fast man stt det flera gånger om dan? Idag kom jag ihåg det!! Nja, nu kom jag på en sak till som jag glömt, hm. Julslangen på altanen, men den får sitta ett tag till, men kanske inte så länge som för nåt år sen. Då tog vi ner den vid midsommar!
Sen har jag tänt ljus på graven. Med armar och ben i behåll, som tur är. Det var så halt att jag helt handlöst åkte kana på vissa ställen. Vaski var med mig och jag var rädd att hans skada skulle slås upp om han fläkte isär benen igen. Som tur var gick det bra! Men några gruskorn på gångvägarna hade inte varit fel.
Kaminen har gått varm i stort sett hela dagen. Kände mig genomfrusen i morse, så det var bara att ladda en brasa. Gött ända in i märgen! Den fick slockna en stund under dagen, men då blev det genast kallt igen. Så nu får det brinna tills jag och mitt menageri lägger oss. Gubben, då undrar ni? Han är på sista älgjakten under helgen och kommer hem i morgon. Jag har skickat meddelande till alla älgar att hålla sig på nästa jaktdistrikt för där har de jagat klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar