Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 4 januari 2013

Vad händer?

En otäck grej hände idag. Jag lunchade med en väninna. Vi hade jättetrevligt, maten var god. Efter en stund skall vi hämta kaffe och då...får jag en black out. Jag kommer ihåg hur jag gick upp och fram till montern med kaffe, men sen...Inte förrän min väninna säger...Stopp, stopp, så vaknar jag till och inser att jag har tagit ett kaffefat som jag häller kaffe på. Hon tror, såklart att jag bara är disträ, det är inte helt ovanligt, men jag kommer verkligen inte ihåg vad som hänt! Vi sätter oss och fortsätter umgås men det gnager i bakhuvudet. Vad hände? Så skiljs vi, hon skall tillbaka till jobbet och jag skall hem. På hemvägen behöver jag handla lite småsaker. Åker till Coop. Plockar till mig det jag skall ha. Kommer till kassan. Blankt i huvudet. Jag får VERKLIGEN anstränga mig för att komma ihåg koden till kontokortet. Samma kod som jag haft i alla år. Ja, ni, vad händer i hövve på mig egentligen? Kanske alla tomtarna som jag plockat bort lagt sig på mitt loft...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar