Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 15 januari 2013

Vaskiböbbens klagan


Idag var det så dags för Vaskis återbesök på Solstadens smådjursklinik. Klockan 8 i morse lämnade hussen en darrande gelevovve till en snäll sköterska på kliniken. Din svikare, det här skall du få ångra, sa Vaskis blick till hussen då kopplet överlämnades. Vaski har fått mer än nog av alla som klämmer och känner på honom hela tiden på det där stället. Dessutom får han nåt skumt stick i benet nästan jämt och efter det tuppar han av. Inte bra, vilka tokigheter kan de hitta på med mig då jag sover, undrar han. Och då jag vaknar är jag snurrig i luvan hela kvällen! 
Nu är det ju så att Vaski inte själv vet sitt eget bästa, utan matte och husse får styra upp saker och ting. 
Därför envisas vi med att lämna honom till veterinären titt som tätt, även om herr´n inte gillar det, för nu har han haft ont så länge att han blir skogstokig då han kommer ut, kastar sig i kopplet, rullar i snön, skäller på allt och alla, är grinig på dagis och gnäller i sömnen. Och dessutom är han så gosesjuk att han nästan kväver oss! Tittar oss djuuuupt i ögonen och GNÄLLER, sen försöker han kliva upp i knäet på oss, tränger undan Klinga om hon råkar bli klappad alldeles för länge...Såhär är inte Vaski då han är frisk, även om han är en gosegris. 
Då husse kom för att hämta en moloken jycke berättade veterinären att muskelskadan är läkt på Vaski, men däremot har han överkompenserat en sena vilket gör att han haltar ännu mer! Men det är ändå positivt, sa han, för det är lättare att åtgärda. Jaha, så bra, sa hussen och for hem med vovven. På min fråga VAD som skulle göras med Vaski, så blev svaret; Jaaaa, de skall väl ge ultraljudsbehandling på tisdag, tror jag.... Så bra, sa jag. 
Efter en stund säger hussen, -Du Anja, det verkar som han skall opereras på tisdag! VA, men sa du inte ultraljud? Jo, fast han sa att vi inte skulle ge honom mat på morgonen i fall vi skulle göra nåt ingrepp...
Får jag se på pappret, sa jag, och där står det klart och tydligt; "Förberedelser för narkos/operation". 
Ja, det är min Gubbe det...men han är jäkligt bra på mycket annat än just att komma ihåg...


Avtuppad....
Vaski skulle bara veta att det på papperet står: Hunden skall svälta från 18.00 dagen innan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INGEN FRUKOST, INGEN LUNCH, INGEN hm...kattmat, hm, ELLER MIDDAG!!! Han kommer att gnälla öronen av oss! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar