Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 24 april 2013

Dagens ägg...

Jag kommer inte att bli nån legendar då det gäller kostvanor, det är ett som är säkert. Dagen började med en överhoppad frukost. På väg till jobbet fick jag ett återbud från en vikarie vilket höjde mitt blodtryck aningen över trädtopparna. Bråttom, bråttom! I hastigheten TRYCKTE jag ner en kall toastmacka i svalget...Vad sa ni? Vad den smakade? Ingen aning, det hann jag inte känna. Ja, sen var det lunch. Där kom mitt enda riktiga mål mat på hela dagen. Utan vår skolrestaurang skulle jag antagligen tyna bort i skörbjugg eller dö svältdöden. Idag matade de mig med en linslåda och salladsbuffé där OLIVER ingick. Oliver är det godaste jag vet! Särskilt de svarta. Skulle kunna äta bara oliver! Ja, ni märker vilken gourmand jag är, ha ha!
På eftermiddagen är jag aldrig hungrig. Idag blev den en slätfika vid halv tre. Vid fyra for jag hem och då jag klev in genom dörren sa det KNORRRRRR i magen på mig! Herregud, så hungrig jag helt plötsligt var! Kollade i kylskåpet, hm...Vad går fortast? Ägg! Jag kokar ägg, tänkte jag. Kokade fyra. Bra att ha några då vi kommer hem, Gubben och jag, tänkte jag. Bryggde kaffe och väntade. KURR i magen. Så - äntligen, brummade äggkokaren. Snabbspolade äggen med kallt vatten...väntade...och sen TRYCKTE JAG I MIG 3(TRE) ägg på ca 3 minuter! Eh....Undrar om någon mådde MER illa än jag på spinningen?
ABBAspinning med Petra. SÅ JÄVLA ROLIGT! Men bredvid mig satt "stönar´n". Hjälp, tänkte jag, nu kommer jag att bryta ihop av skratt då han drar igång! Gubben min fångade min blick och höjde lite menande på ögonbrynen åt "stönarns" håll. Jisses, det här måste jag klara, tänkte jag. Efter ett tag hör jag från skuggorna bakom mig; -Nu kommer vi och tar dig snart, var så säker! Annica och Lill, mina helgalna arbetskamrater satt på cyklarna bakom och häcklade mig...och jag gav tillbaka. Och så fortsatte det hela passet! Hoppas det var NÅGRA fler som också hade roligt, hm....Jag var halvdöd efter passet, men äggen var borta!
Stönar´n förresten. Han höll sig ganska lugn idag. Han försökte dock göra några skutt med cykeln, men den stannade kvar på sin plats.Tur.
Nu har jag undvikit ägget som låg kvar i kylen. Har donerat det till min Gubbe. Själv tog jag några hårda mackor med ost. Inga grönsaker. Inget smör. Spännande.





2 kommentarer:

  1. haha, det där spinningpasset hade jag velat vara med på :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, du hade garanterat fått en upplevelse, ha ha! Tänk att man kan ta ut sig mer än vanligt då man tokar till det! För några år sen, på "gamla" KMTI hade de ett spinningpass som hette FNSS, Friday night spinning surprise, där man aldrig visste vad som skulle ske. Där blev det ofta helgalna kommentarer och stämningen var på topp. En gång fick vi köra till Smurfarna, ha ha! Och en annan gång var det TVÅ instruktörer som var utklädda till Karlsson på taket och Pippi Långstrump. Gissa temat...
    Kram Anja

    SvaraRadera