Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 3 april 2013

Missat jordskalv

I natt som jag som en stock...nästan. Djuren rantade omkring, pustade, stönade, jamade, drömde och gnällde. Jag lyckades dock somna om efter varje avbrott. Synd. I morse sa Gubben; Hörde du jordbävningen i natt? Ehhh, du har nog drömt, sa jag med höjda ögonbryn. Nääää, hävdade han envist men jag var lika envis. Vilket dilemma, att vara lika envisa! Ja ja, inte hela världen att hänga upp sig på. Jag hade ju rätt. Jordbävning i Sverige, pjutt... Loggade in på E-VF men där stod inget om nån JORDBÄVNING. Alltså, vem hade rätt(triumferande)?
På jobbet hade ingen hört nåt heller och då fick jag ju bekräftat att jag hade haft rätt hela tiden. Han hade hört nån slamrande lastbil, eller drömt, helt enkelt.
Vid 10-tiden kollade jag av en händelse AF på jobbdatorn och som första nyhet står; JORDSKALV I VÄRMLAND! Faaaaan också! Dels hade jag fel, det sög rejält, dels så MISSADE jag ju hela alltihopa!!!
Faaaaaan, igen!!!!
Jag har missat alla stora händelser som annonserats i alla tider. Kometer som trillar ner, stjärnor som visar sig vart 100 000 000 000:de år ungefär. Inte ens norrskenet som visade sig för nån vecka sen såg jag. Jag vill också se!!
Annars är allt bra.................Jag är INTE bitter................Nä, inte ett dugg........
Såg att det var solsken idag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar