Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 6 april 2013

En bra dag

Nu skall det inte bli nåt grinigt inlägg! Nää, för igår var jag ledig och hade en härlig dag. Klinga och Lummi fick byta plats på dagis eftersom jag tänkte besöka första fostermatten Thirre, som Lummi hade. Dessutom skulle jag hämta linan som blivit kvar där. Bästa hunddagiset i världen - Tassarna,  lät mig byta hund utan problem. Tyvärr så var inte Thirre hemma då jag ringde men jag kunde hämta linan i alla fall, sa hon. Sagt och gjort. Så passade jag på att ta en promme med Lummi, och tänk, hunden ledde mig genom Kil! Jag tänkte direkt; Hon känner faan igen sig! Så började hon dra åt ett speciellt håll (hon brukar inte dra) och då såg jag att vi var på väg till Thirres adress, och då vi närmade oss blev Lummi som stollig! Hon ylade och skällde som en toka och ville till trappan! Åhh, så synd att hon inte fick träffa sin fostermatte. Jag fick tårar i ögonen, faktiskt. Har blivit riktigt gråtmild på gamla da´r...
På hemvägen tog jag en tur till godisfabriken i Skåre. Egentligen bojkottar jag den, men jag gjorde ett undantag just för stunden, eftersom två små killar behövde få lite godis. Jag skulle nämligen besöka Anna och och småttingarna Melvin och Neo. Tog också en tur till ICA för att ta ut lite kontanter och där hade de nybakt foccaccia mitt framför näsan på mig! Var tvungen att köpa, helt enkelt! Åsså glass till lille Neo, som var febrig.
Hade en trevlig stund hos Anna(när hade jag senast tid att sitta ner nån längre stund?) och killarna. Melvin visade stolt upp sina kalsonger med Musse Pigg på OCH att han inte hade blöja var ju en riktig hit! Stora killen! Neo, som vanligtvis är en glad liten skit, var så febrig att han bara satt och hängde i mammas knä. Stackar´n! Och Lummi skötte sig perfekt. Det trodde jag inte, men hon var inte ett dugg stressad av att komma till ett nytt ställe. Nä, hon letade smulor under bordet precis som vanligt. Ingen skillnad från hemma, alltså. Jo, kanske att bordet på detta ställe var genomskinligt så man kunde se direkt då nåt trillade...

Bästa platsen...

Melvin instruerade mig i hur man går i och ur vagnen.
Inte klokt vad han kan, Stora killen!



Men till slut var jag tvungen att åka och hämta de två andra monstren på dagis. Ja, sen blev det städning och tvätt såklart, men det gjorde faktiskt inte nåt efter en sån bra dag. Sen middag; sötpotatis och egenmarinerad fläskkarré till Gubben och lax till mig, sallad på rödlök och bebisspenat, fast det sa jag inte till Gubben, han tycker spenat är äckligt, hm, men det man inte vet, har man inte ont av. Han åt med god aptit!
Sen blev det TV-soffan och till bådas överraskning Let´s Dance! Eh, och vi tyckte faktiskt det var riktigt underhållande. Ja, det vill säga, själva dansen, för som vanligt då det skall röstas och det blir en längre paus...så somnar vi. Så också denna gång! Zzzzzzzzzzzzzz Så vem som åkte ut vet vi inte än, men det står väl  i Aftonbladet, har bara inte hunnit kolla det än.
Men sammantaget, en riktigt görbra dag hade jag igår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar