Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 7 april 2013

Snön som INTE kom...

Men vart tog det förmodade snöovädret vägen? Här hade jag förberett mig genom att börja ladda svårmod och så vaknar man till solsken...Hur skall det ha det egentligen? Nu får jag ladda lycka och välbefinnande igen. Nåja, det tar ju inte emot så värst mycket.
Skall köra snabelodjuret på övervåningen en sväng nu på förmiddagen, sen bär det iväg på spinning. Det var ett tag sen spinning stod på schemat. Har kört mest golvpass på sistone. Det har kommit så många nya pass på träningsmeckat och man vill ju prova allt, så spinningen har fått stå tillbaka. Jag får nog göra ett träningsschema, som förr i tiden då jag löptränade. Då var det ordning och reda med mig. Nu kör jag vild and crazy-stilen...
Men idag och i morgon blir det spinning i alla fall. I morgon är det intervallspinning som gäller. Då jag inte längre kan springa som förr i tiden så är det den ultimata konditionshöjaren. Och kul! Självplågaren i mig får sitt lystmäte i intervaller. Har alltid älskat denna träningsform, även då jag sprang som mest.
Ett dilemma är ju att jag också vill prova mina nya skitsnygga träningsskor så snart som möjligt! Vill INTE springa ute med dem, gud förbjude, de kan ju bli smutsiga! Det blir tufft att vänta ända till tisdag innan premiären....


Snyggskorna, och de är sköna OCKSÅ!

I eftermiddag skall vi ta med hundarna till skogen för en välbehövlig motionsrunda för dem. Nån timme i skogen gör dem gott. Ja, husse och matte också förstås!



Förra helgen såg det ut så här. Nu tror jag att den mesta av snön smält bort

För nån dag sen föll jag för en frestelse. Jag kunde helt enkelt inte stå emot! Min väg blockerades av en stor betongvägg som inte gick att komma igenom OM INTE jag köpte det neonillgröna garnet som låg i en korg där!
Att jag inte vet vad jag skall sticka av det är ett mindre problem.
Sååååå läckert!
Ett större är att jag först måste stick färdigt ärmarna till Gubbens tröja, suck...



Ärmar ÄR ju inte roligt att sticka. Inte ens om man gör
båda samtidigt.





4 kommentarer:

  1. Det var inte någon snö ....men f....n så kallt . Brrrrrrrrrrrr....frös hela kvällen ... Du är så härlig med all din träning ....jag ska försöka upprätta någon träning ....stiltje sedan gud vet när ....vilken fin tröja du stickar ...vilket jobb kära Du !!!! Kram Catarina hoppas på en varmare dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag kan hålla med om att det har varit lite kallt, men så länge det otäcka vita håller sig borta är jag nöjd. Åh, du vet, träningen är både för kropp och själ. På träningsmeckat finns mitt sociala liv, jag är ju inte mycket för att prata i telefon eller sitta i stugorna eller gå på stan och fika.
      Ja, denna tröja, suck....Började i vintras, men undrar om Gubben får den innan NÄSTA vinter...Fast jag måste ju göra den färdig, annars kan jag inte börja på det gröna garnet, det är förbjudet! Men ärmar är såååå tråkiga att sticka...
      Ses i möra!
      Kram Anja

      Radera
  2. Bra jobbat idag Anja! Alltid så kul när du är med på passen!
    Vad duktig du är på att sticka! Wow! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Tack, så snällt sagt! Men guuud så kul pass och vilken bra musik du hade! Världens raketbränsle!! Men det har känts i benen hela da´n...Sen klafsade vi i skogen med alla hundarna i över en timme. Det där med att sticka har ju sina upp och nedgångar som du märker...Jag älskar att sticka flätor, men då det kommer till de tråkiga ärmarna så tar det emot. Kanske skall börja sticka västar, he he
    Kram !

    SvaraRadera