Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 29 april 2013

Nu är det gjort!

Då har man deklarerat då. I god tid. Inte likt mig. Gud, så bra det är då man kan göra det på nätet! så himla praktiskt. Nu skulle jag bara vilja ha tillbaka sisådär 100 miljoner kronor...Men får väl vara nöjd med ca 7-8000 som det brukar bli. Och samtidigt som skatteåterbäringen börjar delas ut så brukar jag få ryslig tandvärk, nåt går sönder-typ bilen eller nån vitvara.... Så har det varit de senaste åren. Förra året fick jag rotfylla en tand. 7300:-! Fick kvar 500 spänn...
Men nu skall jag vara positiv. I år är året då jag skall tokhandla för mina skattepengar! Bara onödiga saker, men fina. Inte en tandläkare, bilmeckare eller vitvaruhandel skall få se röken av mina pengar! Däremot skall Dressingroom få sig några besök av mig. Sen är jag ju en hängiven nätshoppare så några paket på ICA Lövnäs kommer att ha min adress på sig. 
Men efter ett tag så är pengarna slut och då är det ett helt år kvar till nästa köpkalas... Men det var roligt så länge det varade. För att spara undan lite...eh, vadå?

2 kommentarer:

  1. Shoppa är roligt :-)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte nån storshoppare direkt, men ibland är det kul att bara få unna sig nåt fint, utan att behöva tänka efter om man egentligen har råd med det.
      Med huset fullt av husdjur så är det alltid de som får gå först.

      Radera