Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 20 april 2013

Let´s Dance...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Undrar hur många vuxna i Sverige som tillbringar fredagskvällen sovandes i TV-soffan? Jag och Gubben hade bestämt att se Let´s Dance igår. Inget vi brukar göra men just igår var en av instruktörerna från mitt träningsmecka med och det ville vi inte missa. Bänkade oss med mattallrik och vinglas precis i tid för att se, hm...hon curlingkvinnan ni vet, bli vallad runt på dansgolvet av en hårt kämpande proffsdansare. Ja, sen kom de en efter en, mer eller mindre kända personer, för att avlägga dansprov. Gubben och jag väntade...och väntade. Det blev reklampauser och så ett, tu tre....vaknade vi 01.30 i natt. Nu har jag sett klippet på datorn istället.
I kväll är det TV-fri kväll har vi bestämt. Vi skall nämligen inviga grillen!

Soligt och fint väder på Hammeröa idag. Det betyder att det blir en tur till återvinningscentralen. Tänk att skräphögen till återvinningen är lika stor varje år! Men hallå, det borde ju bli tomt nån gång eftersom vi inte köpt nåt speciellt att fylla ut med...eller har vi?
En långprommis med vovvisarna blir det också, som vanligt. Matte får luft och ljus samtidigt, välbehövligt som attan. Kratta tomten....får vänta ett tag till. Men plantorna som skulle ha omskolats av mig i veckan, men inte blev det, skall bli det idag - ni är mina vittnen nu, annars lär det inte bli varken chili eller tomater.

Ingen gymträning idag. Igår fick jag ingen plats och lördagar vill jag alltid vara träningsfri.


2 kommentarer:

  1. Jag bangade också igår o åkte till dottern i Linköping istället o kollade på dansuppvisning in real life!:) Fatta vart kommer allt skräp ifrån! Helt sjukt är det! Jag är nöjd över vårt röjande på tomten! Helt plötsligt ser man Vänern! Första grillpremiären är underbar! Imorgon är det både spinning o pilates för min del! Hoppas vi ses! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Du gjorde helt rätt att kolla dotterns dansuppvisning! Säkert en helt underbar upplevelse! Stolta Mammin förmodar jag...
    Vi ses i morgon om inget oförutsett händer. Jag har bokat båda passen i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera