Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 6 april 2013

När Lummi träffade fostermatten

Idag fick så Lummi äntligen träffa sin första fostermatte T! Åh, så härligt att se! Hela hunden var som ett enda solsken. Och kompisvovven i grannlägenheten var där och blev tokglad han också. Lummi rusade in i lägenheten precis som hon inte varit därifrån mer än en sekund och letade direkt upp stället där hennes lekis brukade vara! T och jag fick en lång och givande pratstund medan Lummi låg och vilade efter att ha busat en stund med lekisen. 
Nån träning har det inte blivit idag heller. Igår hoppade jag ju över träningen pga sega ben. Idag hann jag faktiskt inte då jag prioriterade mitt besök i Kil. Har gått tre snabba hundpromenader istället. Gött det med. I morgon blir det spinning i alla fall. Petra kör och det vill jag absolut inte missa. Hon har så jäkla bra pass. 
Annars har det inte blivit så mycket gjort idag. Färgat håret har jag hunnit i alla fall. Alltid nåt. Är ju inte så mycket för flärd, men lite ny hårfärg och ibland snyggt nagellack kan jag tänka mig. Då naglarna har växt ut vill säga...De är ju ett sorgligt kapitel. Under vintern rasar hela kroppen på mig, känns det som. Hela jag är en sprakande torr skinnhög! Det kvittar hur mycket jag smörjer mig så hjälper det inte. Naglarna skivar sig och går av HELA tiden! Nu har jag köpt nåt dundermedel som man skall måla på två dar, ta bort och måla på nytt i två dar. Få se om det hjälper...Hoppas kan man ju alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar