Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 28 juli 2013

Årets och nästa års projekt

Igår tog Gubben och jag en tur till Möruddens brygga. Presentade oss med ett glas rött och en öl för dagens
dagens slit i Grävarlandet.

En väldigt bajsnödig vovve gjorde att jag fick uppleva denna
härliga syn 06.00 i morse. 

Och då jag höjde blicken en aning möttes jag av detta.
Livet är härligt!

Äntligen färdigt! Ny jord och sen bark på rabatten,  och grus på grusgången.

I går stod Gubben och jag och funderade på var vår lila daglilja tagit vägen...
Tittut, sa den i morse! Edge Ahede i egen hög person!?!

Nästa års projekt. Alldeles för mycket vinrött och dessutom
skall rabattkanten bytas. Ordning unt reda!!!

Rosenstaven börjar blomma vilket innebär att hösten är i antågande.
Vemodigt men samtidigt rofyllt.

Min tänkarhörna. Har inte hunnit sitta där och tänka en enda
 gång i sommar...än. Jag har ju två veckors semester kvar.

Snart Vaski, snart!

En som är helt utslagen idag

Den här är snart ett minne blott. Här skall inköpas
en ny fin daglilja!

Torparliljorna är ju gamla trotjänare här i trädgården, men ack så många.
Har delat en gång för mycket, känns det som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar