Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 24 juli 2013

Innepyssel

Det verkar bli en molnig dag. Inte helt fel som omväxling till det soliga och varma. Jag kan ju inte vara inne då solen skiner! Nu skall jag ta tag i nåt syprojekt. Har massor med tyger, men energin har inte räckt till på länge att skapa nåt av dem. Men jag är ju en tyghamstrare utan dess like och då jag ser ett snyggt tyg så kan jag inte låta bli att köpa det. Sån är jag, andra köper färdiga alster...
Kanske kommer jag att baka nåt idag också. Matbröd, alltså, inte fikabröd, har fortfarande kvar bullar
i frysen sen jag bakade dem den där varma dagen...
Igår var det kalas för min svärmor, 70 år ung, blev hon.Vi hade en väldigt trevlig kväll, med god mat och en sagolikt god kladdkaka. Trots en regnskur då vi satt ute så var kvällen härlig.

Då man skall på kalas måste man ju ha snygga naglar
Måste visa mina fuchsior som nu har slagit ut. Jädrar, vilka snyggingar! Får dock hålla i maken så han inte "ploppar" dem som han gjorde då han var liten...Alltså klämmer sönder de runda knopparna vilket ger ett ploppande ljud. Hm, kul då man är liten busunge, men som 53-årig gubbe tror jag inte det ger samma lyckokänsla. Jag inte så himla orolig faktiskt, tror nog att buset ligger i att hota med "ploppandet".
Som små dockklänningar, och kolla så många "ploppar"!

Men kolla här då, så snygg!


 Plockade nyss fram lite ingredienser till ett matbrödsbak. Nu skall det skapas! Fann också en hel kaka mörk, god choklad....



Får se vad det blir av det här...

Smaskens!












2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som bakar! Så fina blommor och naglar! Ha en härlig dag! Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Petra! Fick lite extra energi då det var svalare ute.
      Kram Anja

      Radera