Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 11 juli 2013

Fjärde semesterda´n, em

Såhär kommer det att fortsätta en bra bit. Ett jävla jobb, men det kommer bespara
mig en massa jobb kommande år. De första pannorna var ju vacker slitna, men nu får vi
hålla till godo med nyköpta. De blir nog snart gråa och slitna som jag vill ha dem.

Jag tycker det blir gôrsnyggt, ja!

Här började jag min expedition "rabattkant" med de gamla slitna pannorna
som jag hittade invid förrådsväggen, bortglömda. De är mina favvisar.


Oj, här har vi slagit ut utan att nån har brytt sig och beundrat oss, jävla skit! Förlåt, säger husets
härskarinna! Jag älskar verkligen mina liljor, både de "vanliga" och den "ovanliga" som de här, till exempel.

Jag har svårt för söta drycker och i synnerhet cider, men så fann jag
den här godingen. Jädrar, så god! Prova, vettja!

Och inte nog med det så dristade jag mig till att köpa ett HELT nytt
vitt vin. Sånt kan ju straffa sig genom skrumpen tunga, men se här
gjorde vi ett riktigt kap för endast 59 pix. Vem vågar lägga ner mer pengar
på nåt oprövat? Och inte nog med det, ser ni vem som finns i rutan?
Jo, Ernst! Ja, just det! Vi vågade oss till att titta vidare på hans projekt.
Och ja...han får en chans till hos oss, men bara EN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar