Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 31 juli 2013

Dagarna går...

Nu kommer regnet! Och åskan! Jag som är känd för att älska sommar och sol, kanske kan förvåna er med att även gilla regn och åska. Men visst är det skönt då det kommer en rejäl åskskur som rensar luften. Jag kan sitta i pensionärskuvösen och se skådespelet och känna den friska luften.
Annars har det varit fullt ös idag. Fattar inte hur snabbt tiden går! En och en halv vecka kvar på semestern. Varje dag tänker jag; Nu skall jag ta min sista olästa bok och sätta mig och läsa. Men först skall jag....och sen är klockan halv 4 och jag behöver hämta vovvarna på dagis och sen kan jag inte göra hur jag vill längre. Vår Lummi är ju i en lite(mycket) jobbig period och kan inte släppas med blicken för ett ögonblick. Och vid 18-tiden kommer Gubben hem och då vill jag ju behaga honom.... SKOJA, HA HA HA! Men faktiskt vill jag ju prata lite med honom i alla fall, planera altanen, ja ni vet...umgås, helt enkelt. Idag hoppar han över snickrandet, vi skall umgås, tänk så perfekt med ett litet åskväder. Ingen TV, ingen dator, hm(men jag sitter ju och skriver just nu...fast min dator är från 1800-talet och fixar såna simpla saker som åska), men snart är mitt inlägg slut och DÅ minsann, Gubben min, så skall vi umgås...Fast först måste jag skriva lite till, du kan väl mysa med alla djuren...eller nåt, men sen skall vi umgås, Gubben min...
Dagen började halvdant. Dörren till toan på övervåningen hade gått i baklås. Ingen fara, förutom att mina linser låg där. Med glasögon förminskas min värld nåt oerhört! Som den mest otekniska människa jag är försökte jag lirka upp låset...Gissa resultatet. Glasögonen gällde. Träningen inställd(aldrig jag tränar med glasögonen kanande på näsan). Att sy var också ett minne blott, mina glasögon är INTE progressiva. Det fick bli att gräva lite, det har ju varit min huvudsakliga syssla under min semester, så det kan jag med ögonbindel på. En New Dawn från framsidan fick nytt boende på baksidan. Hoppas den tar sig nu för jag vill verkligen ha en klätterros i min lilla tänkarhörna. Jag for iväg och köpte specialjord för rosor för att skämma bort den. En gammal träspalje fick bli klängställning så länge. Ser riktigt snyggt ut nu.
Känner en sorts nedräkning liksom, även om jag har en vecka kvar på semestern. Idag gjorde jag en inköpsraid på Biltema och IKEA. Lite smått och gott, helt enkelt. Sprayfärg på Biltema och vinglas och andra  köksgrejer på IKEA. Sen en tur till Plantagen för fjäskjorden till rosen.
På hemvägen körde jag lite spionage för att finna lite sprängsten till mina rabattkanter. Såg några men det var lite för offentligt...Försöker då det är halvskumt ute...
Undrar om jag hinner med den sista boken innan jag börjar jobba? Fler frågor finns på agendan. Kommer jag att klippa mig eller skall jag se ut som en afganhund då jag återvänder till jobbet? Kommer mitt sista kilo att sitta kvar på höften eller skall jag vara slimmad? Frågorna är många, men svaren få, kanske kommer svaren snabbt...eller efter en stund, vem vet? Förresten, igår körde jag två pass på raken! Rosita var tillbaka och då kan man ju inte välja, utan tar alla pass! Jäklar, så bra! Jag var euforisk efteråt! Och trött....
Svårt att se men på spalje´n klänger en ros

Har roat mig med att skära bort gräskanten på plattorna...

Lte nya blomster vid entrén



2 kommentarer:

  1. jaaaa...det är tur att man kan gräva i vilken belysning som helst...när som helst....vi blir aldrig sysslolösa ju......Kör afghan ...jag kör wild and crazy grey ...old english sheepdog
    DÅ syns vi snart då ...veckorna går // Kram på däj Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Och med bara ledsyn, till på köpet. Tänk då vi kommer tillbaka till jobbet så kanske ingen känner igen oss med våra nya frisyrer. Blir kanske presenterade som ny personal!
      Kramis Anja

      Radera