Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 17 juli 2013

Sommarens varmaste dag? Bullbak!

Sitter här på nattkröken och begrundar min dag. Grävprojektet har fortskridit, tippen har fått påhälsning av Gubben och mig flera gånger, Satte en bulldeg tidigt i morse som fick stå och jäsa i fred. Tänk att jag alltid blir sugen på att baka på den varmaste dagen ever! Men idag vill jag ju ha bullar i frysen då min styvson kommer och passar "sin" hund Vaski. Han är ett riktigt bullmonster, min bonusson! Det var ju han som från början skaffade Vaskiböbb men  av olika anledningar inte kunde behålla världens bästa vovve.
Lummi har jag lämnat till hennes älsklingshundvakt Thirre idag. Vissa problem uppstod på vägen och gjorde resan en aning knepig. Jag glömde nämligen min plånbok hemma och var tvungen att vända hem igen för att hämta den. Hann inte prata med Lummis älsklingspassare nr 1 och det irriterar mig. Jag hade jättemycket att prata med henne om. Men det får bli då jag hämtar vår lilla vita odåga.
Nu kommer det att bli bloggvila för min del några dar. Vi skall ju till Nordvärmland och jag tar inte med nån dator dit. Att blogga på mobilen är helt förkastligt för mig. Kan bara inte med att blogga eller ens fb:a på mobben. För gammal antagligen. Jag, alltså, inte mobilen...
Men snart är tanta hemma igen och då kommer en lång och innehållsrik redogörelse om våra göromål i Nordvärmland.
Till dess, Ha det gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar