Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 16 juli 2013

Och så grävde vi lite till...

Nu är äntligen allt uppgrävt...utom riddarsporren. Vet inte
var jag skall sätta den. Blomlådan var full av nävor, hela lådan
full i rötter. Dessutom ett humlebo! De blev inte glada på mig
 då jag vräkte dem. Surrade omkring mig en lång stund, stackarna.
De får väl sätta bo nån annanstans.

Här skall det bli en altan och ett plank från denna sidan.Resten skall vara grus.
Inte en växt i marken, bara krukor och stora blomlådor. Här skall vi sitta
 i kvällssolen och bara njuta. Inte ett ogräs skall komma i min väg!

Floxen fick nytt hem i rabatten närmast gångvägen på baksidan.

Kärleksörten(som jag egentligen inte gillar) fick samsas med
dagliljorna och aklejorna. Den fick vara kvar för sin höstfägrings
skull.

Åhhh, min fina Feuerverk, hoppas den klarar sig!!!
Fjäskade till det för den med speciell rosjord, allt för
att den skall klara sig. Den har varit med i många år.
Finare och tacksammare ros får man leta efter!

Här står nu Gubbens alldeles egna daglilja, Black Prince och ser snygg ut.
Tillsammans med Frans Hals och Torparliljan bildar de
De tre musketörerna i vår altanrabatt.

Och här också, fast en lillebror(!)

Här fick några vilsna asiatiska liljor bo tillsammans.
Spännande att se vilka sorter det är då de blommar...

Spaljén skall vara kvar på framsidan. Den
stackars New Dawn kanske får en chans att
synas nu då alla buskar inte tar allt ljus och
all näring. Den har tydligen blommat i år, fast
det missade vi...Clematisen däremot har aldrig
brytt sig om alla buskar, men har blommat långt in
på hösten. Nu skall jag rensa upp lite runt fötterna
på dem så blir det nog bra.

Men titta här! Här har cappucinoliljorna slagit ut!

Vaskis tomater börjar komma. Han är
där och nosar varje dag...och längtar

Efter dagens knog tänkte jag mig en stund i solstolen,
men tji fick jag. Solen gick genast i moln. Bara att
gå in på altanen...

...och trösta sig med kaffe och lite glass. Den här är helt okej, tycker jag
som inte är nån glassfantast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar