Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 11 juli 2013

Fjärde semesterda´n, fm

Bakspaden, den efterlängtade!
 Idag skall det väl bli en fortsättning på utgrävningarna. Först skall vi nog åka iväg och köpa en spade till. Vi har ju bara en och nu behöver vi ju gräva på två ställen samtidigt för att arbetet skall gå lite smidigare och framför allt snabbare...
Även några säckar kodret skall inköpas, lite fjäsk till växterna, helt enkelt.
Men den stora händelsen är ändå att jag fått min bakspade nu! Nu skall det bakas tunnbröd! Det kommer väl som vanligt att bli den varmaste dagen idag, som vanligt då jag bakar, men vem klagar på varmt väder? Inte jag, i alla fall!
En helt utslagen Klinga. Det tar på krafterna att se matte
och husse gräva i trädgården...

Men här är en som inte blir trött i första taget. Lummi dänger upp
Grodan Gunnar så stoppningen flyger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar