Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 10 juli 2013

Tredje semesterda´n

Dagen började tidigt som tusan. Åska och blåst så taket hotade lyftas! Husdjuren vankade omkring hela natten, suckande och stönande. Bytte liggplats och smaskade innan de somnade...för att en stund senare börja om. Gubben började dessutom snarka! Jag hade tid hos min sjukgymnast Pete kl. 8.10 i morse för lite stötvåg. Så helt plötsligt fick jag för mig, mitt i natten, att Gubben hade stängt av alarmet. Vilken drömstart på min tredje semesterdag! Då alarmet ljöd 6.20 i morse hade jag nyss somnat...Dessutom var det kört att snooza eftersom vovvarna stod i givakt då de hörde ljudet. Klinga satt sig upp och krafsade på mig, Vaski började gnällgnälla men den enda som tog det lugnt var Lummi. Hon låg kvar bredvid husse och snarkade.
Bara att gå upp och gå ut med hundarna. Åt frukost, men en viss lojhet låg som en tung gardin över mig. Lite yr, faktiskt. Skit, tänk om det blir migrän, tänkte jag.
Stötvågen var en riktig rysare idag. Gjorde riktigt j-a skitont! Men på nåt sätt så kändes det bra...Det liksom träffade rätt, om jag så säger. Direkt efteråt var smärtan borta, men efter nån timme så var den som vanligt tillbaka. Jag FÅR inte vara otålig, jag vet, men det börjar ta på nerverna. Vill kunna gå långpromenader med hundarna.
Var hemma vid 8.30 och tänkte lägga mig att läsa en stund. Somnade som en stock och sov till 11. Sen var det en kaffe och några smörgåsar och så ByggMax för att köpa taktegel. Nä, vi skall inte lägga om taket utan göra rabattkanter! 6.90/styck för en panna och det blir gôrbra! På framsidan där altanen skall byggas skall vi köpa grått taktegel. Det kommer göra sig bra till grusgången och fingruset i rabatterna. Kommer bilder senare. Ja, sen så har vi tränat, Gubben och jag. Han var med i mtb-gruppen på KMTI och jag vågade mig på ett zumbapass. Och tänk så kul det var! Jag har inte zumbat på gôrlänge och trodde väl att jag skulle ha två vänsterfötter men det funkade hyfsat, men bäst var att baklåret inte krånglade! Proffsig instruktör och musik!
Sent hemma och nu är det soffan en stund innan lässtunden innan John Blund kommer med sitt attans sömngrus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar