Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 26 juli 2013

Tusen nålar

Vad händer egentligen? Min arm känns som om tusen nålar stack i den! Efter min efterforskning av Skrållans alla halsband, det är ett stort antal, så stack jag armen i ölandstoken som jag vet Skrållan brukar ligga i. Det sved som eld direkt jag stack in armen och fortfarande efter flera timmar så rusar det i underarmen. Den är småknölig men i övrigt finns inga röda märken eller så. Jag är mycket fundersam över detta. Jag tror inte att jag kommer dö av detta men det är onekligen en mycket obehaglig känsla i min arm just nu. Annars är allt lugnt, min Gubbe ligger och sover i svårartad paltkoma, jag själv skall försöka hålla mig till den ordinarie läggdagstiden...Vi får se hur det går. Just nu sitter jag ju och skriver och då håller jag mig vaken, såklart, men så snart jag sätter/lägger mig i soffan kan vad som helst hända. NÄÄÄÄ, inte vad som helst,,huuva, menar att jag kan somna alltså.
Ha nu inte en massa otäcka föreställningar om vad som kan hända om jag....fy på er!


2 kommentarer:

  1. Men fy vad otäckt! Hoppas det är över imorgon!! Tänker på din stackars kollegas familj! Usch för denna vidriga sjukdom! Fina Lummi hoppas allt går bra! Vi har varit på Färjestad med våra hundar när vi behövt veterinärhjälp. Är Ulvsby bäst?!? Vad är det med vita ben?!? Orolig matte!:) Styrkekram till er! /Petra

    SvaraRadera
  2. Rusar fortfarande i armen men inte så mycket som igår, det går nog över idag. Skall i alla fall prata med grannen som har denna buske i hörnet på tomten, de har ju småbarn och om de trillar in i den...
    Färjestad är helt ok, vi har haft dem förr, men så skadade sig vår katt en gång för länge sen och då kunde inte Färjestad ta emot honom, det var fullt på akutlistan, så då ringde jag Ulvsby och de var helt underbara! Vår första hund Vaski, kom ju till oss som vuxen, och var redan inskriven på Solstaden så då fortsatte vi där, men jag är väldigt missnöjd med dem så nu för vi över alla djuren till Ulvsby. Vaski är ju inte helt frisk från sin skada så den får bli färdigbehandlad på Solstaden innan han också skall till Ulvsby. Jag har lagt ut en länk i mitt inlägg för några da´r sen om de vita gnagisarna, kolla där. Var på Arken zoo igår och där sa tjejen i kassan att de skall få ett intyg från leverantörerna var benen kommer ifrån...men det tror jag så mycket jag vill på, det går inte att spåra. Jag köpte i stället de där tandgnagisarna som finns som tandborstar, igelkottar eller raka gnagisar, gröna, orange eller vita, nyttiga för hunden dessutom!
    Ha det nu riktigt gött i Nerja!
    Kramis Anja

    SvaraRadera