Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 2 juli 2013

Tänk om....

Tänk om nån ringde på dörren och sa: Anja, du har vunnit 10 miljoner på Lotto! Gratulerade mig, gav mig blommor och kramade mig jättemycket och jag kanske kom på TV...Nä, inte TV, då kommer det tiggarbrev och nån som vill bli min kompis eller ännu värre så får jag brev av människor som lider på ett eller annat sätt, fast göööör dom det, eller är det bara ljug? Nä, inte TV!
Men jag skulle vilja ha massor av pengar, MASSOR! Men jag skulle själv bestämma vilka jag ville hjälpa. Min dotter skulle få en fond där hon var tryggad. Och mina styvbarn också så klart. Sen skulle alla djurorganisationer få donationer och jag skulle också skaffa fler hundar och katter! För jobba behövde jag ju inte. Fast lite vill jag ju jobba, eller faktiskt vill jag nog jobba lite mer än lite...Men man kan ju inte ta arbetstillfällen från människor som behöver jobba för att överleva. Man kan inte var så egoistisk att man har ett jobb och har massor med pengar i madrassen! Det tycker jag är oförskämt!! Aja baja, helt enkelt!! Men jag älskar ju mitt jobb! Men ärligt talat så blir man inte fet på att jobba inom kommun och landsting. Därför skulle det vara gôrgôtt om jag vann några miljoner. Men då återkommer jag ju till mitt dilemma, man skall INTE ta jobben från de som behöver dem bättre. Suck....
DÅ är det ju tur att jag inte vunnit några miljoner på min postkodslott, trots allt. Men ärligt, hur skulle NI göra om ni vann en hiskeligt massa pengar? Inte helt enkelt, känns det som. Andra frågor skulle dyka upp hela tiden. Nu vet jag, en bankrådgivare måste man såklart kontakta! Men är det den bästa bankrådgivaren för mig? Den tänker ju såklart utifrån sin bank, inte mina intressen, eller?
Nä, jag har nog en väldig tur som INTE vunnit några miljoner på Postkodslotten, endast 150:- två gånger och då tog det fyra veckor för att få dem på kontot...
Nej, jag far till jobbet i morgon som vanligt, ja. En IKEA-dag har vi bestämt. Det skall inköpas lite krafs och så skall lunch intagas. Jag skall INTE äta deras köttbullstallrik med mos! Hoppas de har nåt som inte har lufsat eller simmat omkring. Nåja simmat kan ju funka, jag har ju trots allt blivit lite mera tolerant med åldern, Omega 3 är ju finemang för en gammal kärring, nåja inte lastgammal, men halvgammal ändå. Sen är jag inte längre så känslig då jag tänker på att de stackars fiskarna får kroken i munnen...nä skit heller att jag äter fisk imöra!....Kanske räkor eller kräftstjärtar...Vet inte hur mycket det lider då de fångas och kokas....eller steks....Hmmmmm....Fortsättning kommer!

4 kommentarer:

  1. Du är den finaste människan jag känner! Bra skrivet!:-)

    SvaraRadera
  2. Men Anja ....det är klart vi jobbar kvar ...vi bli nog inga miljonärer ,,,mer än i hundhår ...katthår ...ogräs ...goda tankar och bra vänner ..... vi har underbara jobb där vi kan mötas i virrvarret (ännu värre nu) och ge upp ett gapskratt emellanåt...vi behöver heller inte oroa oss över att pengar ....vi har eller så har vi inte ...enkelt . Men ser fram emot mer pladder ...mer fniss ....och allt annat som kommer bjudas oss i framtiden .....en kram med miljoner goda tankar //Catarina

    SvaraRadera
  3. Såklart vi gör, Nina! Jag får bara en önskan ibland att ha mycket pengar...så jag kan ge bort dom...Fast det gör jag ju redan. Till ICA, COOP, WILLYS, Plantagen, Blomsterlandet och att inte förglömma Arken zoo!
    Kramis Anja

    SvaraRadera