Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 26 juli 2013

Gräva sig till Kina...är inget latmansjobb

 Nu börjar det närma sig en altan. Vi har grävt så in i norden för att få klart. Gubben börjar ju jobba på måndag, det gör inte jag, tihi. Jag har två veckor kvar, jag. Vi jobbade som tokar i förmiddags då solen inte vandrat runt till framsidan. Plattorna på utsidan av den kommande väggen är lagda, så jäkla fint! Ja, sen har jag grävt mig till min andra åderbristning i handen, den här gången i vänstra handflatan, igår i högra fuckyoufingret. Skit också, detta händer allt oftare. 
Jag lämnade Vaskiböbb och Lummi på dagis idag och hoppades att det skulle gå bättre. Det är skönt att få jobba utan skällande hundar. Med bara Klinga hemma kan vi ha alla dörrar öppna och få korsdrag i huset. Hon lommar omkring och bara myser. Att ha en hund är ju ingen sak! 
Vid 2-tiden gav vi upp, temperaturen var runt 30 grader och svetten lackade om oss. Vi for och handlade. Nej förresten, vi duschade först....
Ibland kan man ha tur, inte ofta i vår lilla flock, men idag hade Arken zoo extrapris på hundmaten som två av våra hundar äter! !3 kilo för endast 345:-! Annars 499 spänn. Matte jublade och köpte därför gnagben(inte det vita giftiga) och lite annat smått och gott för en hundring. Det är ju helg, för bövelen, då måste ju hundarna ha lite smaskens! 
Men huuva, så trött man blir då man gjort ett träningspass på sisådär 4 timmar i grävandets tjänst. Efter alla inköp och hämtning av hundar på dagis, så var energin slut. Gubben sa; Ge mig en öl, och fort, annars dööör jag! direkt vi kommit in genom dörren! Och jag var lika slut, värmen tjuvar energi. Men jag klagar INTE på värmen, det är helt underbart med varmt och skönt! Tids nog blir det vinter och jag vill gräva ner mig för att poppa upp lagom till vårens första tulpanlökar sticker upp sina första gröna blad. 
Vår kära lilla Lummi gör oss just nu riktigt ordentligt oroliga. Vad har hänt med tjejen? Från att ha acklimatiserat sig bra i vintras så har det på senare tid hänt nåt som gör henne superstressad. Vi har funderat och funderat, men idag fick det vara nog så jag beställde tid för en ordentlig veterinärundersökning av henne. Hon kan ju ha ont nånstans! På tisdag skall vi till Ulvsby smådjursklinik...Inte Solstaden alltså. Nää, det önskar jag inte lilla Lummipummi. Hoppas att de kan finna en förklaring för vi har slut på förslagen. Idag till exempel, var hon jättelugn då jag lämnade henne på dagis med Vaski, men under dagen hade hon morrat åt en snäll golden som hon aldrig brytt sig om förr. 
Nä, nu skall jag inte gräva ner mig för detta, det har grävts nog idag. Nu skall det bli lite flärd på Abbörrvägen! Har köpt 3 nya nagellack och det största problemet just nu är vilken färg jag skall ta idag...I-landsproblem, jag veeeet! 
Snart skall vi brassa igång grillen så vi får nån mat i magen idag också, man glömmer lätt bort maten då man är i grävartagen. Men Gubben har köpt kamben och jag kör väl grillade auberginer, det är smaskens det! Lite färskpotatis och så Erik Lallerstedts goda grillsåser till det, och en sallad såklart. 

Tidigt i morse såg det ut såhär...

...och såhär

Så här långt kom jag med grävandet innan solen höll på att döda mig.

Och Gubben grävde sig nästan till Kina för att få ner plintarna

Oppps, här är naggellackena!

Eftersom vi hade hyrt gallerkärra passade vi på att såga ner
snöbollsbusken som fått nån ohyra och var bladlös.

Och kolla vem som slagit ut! Lilja Landini!

Och även Frans Hals visade sina snygga färger idag

Och här är lilla Lummipumm som just u gör matte och husse
riktigt oroliga. Fast idag har hon en bra dag...i alla fall hemma...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar